Goedgekeurd kwaliteitsstatuut ggz– vrijgevestigden Format 4.0
Per 1 januari 2017 zijn alle aanbieders van ‘geneeskundige ggz’, dat wil zeggen generalistische basis
ggz en gespecialiseerde ggz binnen de Zorgverzekeringswet, verplicht een kwaliteitsstatuut openbaar
te maken. Dit betreft een goedgekeurd kwaliteitsstatuut.
I. Algemene informatie
1. Gegevens ggz-aanbieder
Naamregiebehandelaar: S BERGHS
BIG-registraties: 69920367225
Basisopleiding: Klinische psychologie, RU
Persoonlijk e-mailadres: susanberghs@hotmail.com
AGB-code persoonlijk: 94101061
Praktijk informatie 1
Naam Praktijk of Handelsnaam: Berghtijd
E-mailadres: info@berghtijd.nl
KvK nummer: 82900981
Website: www.berghtijd.nl
AGB-code praktijk: 94066293
1b. Werkt u op meer dan éénlocatie, geef dan de locaties en adresgegevens
hieronder in:
De Stek
Noord-Brabantlaan 303
5657GB Eindhoven
Park Meerland
5658 SN Eindhoven
2. Biedt zorg aan in
Er is sprake van een overgangssituatie daarbij we zowel werken met een onderscheid in
generalistische basis-ggz en gespecialiseerde ggz als een indeling naar settings van het
Zorgprestatiemodel. In de toekomst zal het eerste onderscheid komen te vervallen.
2a. Hier dient in ieder geval één optie te worden aangevinkt. Meerdere opties zijn mogelijk.
de generalistische basis-ggz
2b. Biedt zorg aan in setting 1 en vult de voorwaarden ten aanzien van de indicerende en
coördinerende rol als volgt in:
Ik bespreek elk jaar een minimum aantal indicatiestellingen met collega’s, ik word hierop elke vijf jaar
getoetst tijdens de LVVP visitatie.
3. Beschrijving aandachtsgebieden/zorgaanbod
Cliënten kunnen met de volgende problematiek in de praktijk terecht (zoals aandachtsgebieden, type
klachten, behandelvorm):
3a. Beschrijf in maximaal 10 zinnen de algemene visie/werkwijze van de praktijk en hoe uw
cliëntenpopulatie eruit ziet. Bijvoorbeeld: op welke problematiek/doelgroep richt de praktijk zich,
betrekt u familie/omgeving in de behandeling, past u eHealth(toepassingen) toe, etc.:
Behandeling van volwassenen (18 jaar en ouder) met een eetstoornis (Anorexia Nervosa, Boulimia
Nervosa of Eetbuistoornis). Ook behandeling gericht op (lichte tot milde) achterliggende of co
morbide problematiek in de vorm van angstklachten, dwangklachten, stemmingsproblemen,
trauma’s en traumagerelateerde problematiek, verslavingsproblematiek, zelfbeeldproblematiek,
interpersoonlijke problemen en milde persoonlijkheidsproblematiek wordt geboden. Naast face-to
face behandeling in de praktijk wordt online behandeling en buitenpsychologie aangeboden.
3b. Cliënten met de volgende hoofddiagnose(s) kunnen in mijn praktijk terecht:
Voedings- en eetstoornissen
4. Samenstelling van de praktijk
Aan de praktijk zijn de volgende zorgverleners verbonden:
Regiebehandelaar 1
Naam: Susan Berghs
BIG-registratienummer: 69920367225
5. Professioneel (multidisciplinair) netwerk
5a. Ik maak gebruik van een professioneel (multidisciplinair) netwerk waaronder:
Huisartsenpraktijk(en)
Collegapsychologen en-psychotherapeuten
Verpleegkundig specialisten
ggz-instellingen
5b. Ik werk in mijn professioneel (multidisciplinair) netwerk het meest, frequent, samen met
(naam/namen en indien van toepassing BIG-registratie(s)):
Huisartsen/POH GGZ
GGZOost Brabant
GGZe
Apantha GGZ
Catharina Ziekenhuis
5c. Ik maak in de volgende situaties gebruik van dat professionele (multidisciplinaire) netwerk,
tenzij de cliënt daarvoor geen toestemming geeft:
Ik maak gebruik van mijn professionele netwerk in gevallen van op- en afschaling van de
behandeling, diagnose, consultatie, medicatie. Elke zes weken worden in mijn intervisiegroep
bestaande uit collega gz-psychologen en een psychotherapeut, indicatiestellingen en lopende
behandelingen besproken, maar ook gereflecteerd op het eigen handelen, de praktijkvoering en
toepassing van kwaliteitsstandaarden.
5d. Cliënten kunnen gedurende avond/nacht/weekend/crises terecht bij (mijzelf, ggz-crisisdienst
of voor fysieke aspecten huisartsenpraktijk/post, spoedeisende eerste hulp):
Binnen mijn openingstijden (zoals te zien is op de website) kunnen cliënten bij mij terecht.
Buiten mijn openingstijden verwijs ik clienten naar de eigen huisarts of (buiten kantooruren) naar de
huisartsenpost (0900-8861).
5e. Heeft u specifieke afspraken met een ggz-crisisdienst, HAP of SEH?
Nee, omdat: De huisarts en HAP zijn vrij toegankelijk voor patiënten. Mijn praktijk kent geen 7 x 24
uur-bereikbaarheid en ik kan geen contact leggen met de crisisdienst. In crisissituaties moeten
cliënten contact opnemen met hun huisarts of huisartsenpost (na werktijden eigen huisarts).
Natuurlijk zal ik wel zo snel mogelijk reageren op (verontrustende) voicemailberichten of
emailberichten.Mocht tijdens een behandeling toch blijken dat er meer specifieke afspraken nodig
zijn, dan zal ik (in overleg met patiënt) hiervoor contact zoeken met desbetreffende partij.
5f. Ik vorm een lerend netwerk met de volgende vijf (inclusief mijzelf) zelfstandig werkende
zorgverleners of heb mij aangesloten bij het lerend netwerk van de volgende zorgaanbieder:- K. Woudstrabrunekreeg, BIG-nummer 99929095725- F. Wildschut, BIG-nummer 19909692316 (psychotherapeut) en 89909692325 (GZpsycholoog)
– B.L. Sindram, BIG-nummer 19919208225- M. Baldini, BIG-nummer 29029829525- J.S. Schwartz, BIG-nummer 49920967125
5g. Het lerend netwerk geeft op deze manier invulling aan het samen leren en verbeteren:
Elke 6 weken vindt er een intervisie plaats, waarin kennis uitgewisseld wordt, casuïstiek besproken
wordt en zowel inhoudelijke thema’s als bedrijfsvoering aan de orde komt.
6. Contracten met zorgverzekeraars en de vergoeding van verzekerde zorg
Heeft u een contract met de zorgverzekeraar?
Ja
Geeft u aan waar uwlijst met gecontracteerde verzekeraars vindbaar is
Link(s) naar lijst met zorgverzekeraars: https://berghtijd.nl/aanvullende-informatie-en
supervisie/vergoedingen-tarieven/
7. Behandeltarieven:
Ik heb de tarieven die ik hanteer gepubliceerd op mijn website of in de praktijk.
Ik heb het tarief voor zelfbetalers gepubliceerd op mijn website of in de praktijk.
Ik hanteer voorwaarden en een tarief voor no-show: gepubliceerd op mijn website of in de praktijk.
Link naar website met de behandeltarieven, en eventueel no-show voorwaarden en no-show tarief:
8. Kwaliteitswaarborg
Ik voldoe aan de volgende kwaliteitseisen, voortvloeiend uit mijn beroepsregistratie, specialisme of
branche/beroepsvereniging:
Intervisie
Visitatie
Bij- en nascholing
Registratie-eisen van specifieke behandelvaardigheden
De beroepscode van mijn beroepsvereniging
Ik upload het document met bewijsvoering van de basiskwaliteitseisen van mijn beroepsgroep op
www.ggzkwaliteitsstatuut.nl
Organisatie van de zorg
9. Klachten- en geschillenregeling
Mijn cliënten kunnen met klachten en geschillen over mij of mijn behandeling terecht bij mij of bij
(naam en contactgegevens klachtenfunctionaris):
Mocht een client ergens niet tevreden over zijn, dan is het belangrijk dit met de behandelaar te
bespreken. Als de onvrede op deze manier niet opgelost kan worden, dan kan de client zich wenden
tot de onafhankelijke klachtencommissie van de LVVP, waar Berghtijd bij aangesloten is. Dit kan
middels e-mail (LVVP@klachtencompany.nl) of telefonisch (088 2341606). Voor vragen omtrent
regelgeving of tarieven kun je terecht bij het LVVP-bureau via 030 236 43 38.
Link naar website:
https://lvvp.info/voor-clienten/wat-als-ik-ontevreden-ben-de-behandeling/
10. Regeling bij vakantie en calamiteiten
10a. Cliënten kunnen tijdens mijn afwezigheid gedurende vakantie en ziekte terecht bij
Naamvervangend behandelaar:- Eigen huisarts/POH GGZ- Psychologieprakijk Woudstra-Brunekreef, Karin Woudstra-Brunekreef (BIG nummer 99929095725)
10b. Ik heb overdracht geregeld en vastgelegd in geval de praktijk plotseling sluit wegens
overlijden of andere calamiteiten:
Ja
II. Het zorgproces- het traject dat de cliënt in de praktijk doorloopt
11. Wachttijd voor intake en behandeling
Cliënten vinden informatie over wachttijden voor intake en behandeling en begeleiding via deze link
of document (en kunnen deze telefonisch opvragen).
Link naar wachttijden voor intake en behandeling: https://berghtijd.nl/aanvullende-informatie-en
supervisie/wachttijd/
12. Aanmelding en intake/probleemanalyse
12a. De aanmeldprocedure is in de praktijk als volgt geregeld (zoals: wie ontvangt de telefonische
aanmelding, wie doet de intake, hoe verloopt de communicatie met de cliënt):
Alle contacten (zowel mondeling, telefonisch als schriftelijk) worden verzorgd door Susan Berghs.
Aanmelding bij Berghtijd psychologiepraktijk kan telefonisch, via e-mail of via het patiëntportaal op
de website. In het eerste (telefonische) screeningscontact wordt de reden van aanmelding
besproken. Indien gezamenlijk tot de conclusie gekomen wordt dat aanmelding bij de praktijk een
goed idee lijkt dan wordt gevraagd een huisartsenverwijzing te verzorgen (met daarin ook informatie
van eventuele voorgaande behandelingen) en een meer uitgebreide intakevragenlijst in te vullen.
Vervolgens wordt een eerste intakegesprek gepland.
12b. Ik verwijs de cliënt naar een andere zorgaanbieder met een beter passend zorgaanbod of
terug naar de verwijzer–indien mogelijk met een passend advies- indien de praktijk geen passend
aanbod heeft op de zorgvraag van de cliënt:
Ja
13. Behandeling en begeleiding
13a. De cliënt is geïnformeerd over degene die het aanspreekpunt is tijdens de behandeling (naam
en functie van de betreffende persoon zijn bekend bij de cliënt):
Ja
13b. Bij langer durende behandeling (> 12 weken) stuurt de indicerend regiebehandelaar een
afschrift of samenvatting van het behandelplan als brief naar de huisarts (of andere verwijzer),
tenzij de cliënt daarvoor geen toestemming geeft:
Ja
13c. Ik draag zorg voor goede communicatie met de cliënt en–indien van toepassing en met
toestemming van de cliënt- diens naasten, over het beloop van de behandeling en begeleiding. Ik
doe dat als volgt:
Samen metdepatient wordt het intakeverslag, metingen en het behandelplan (patiënt ontvangt hier
ook een afschrift van) besproken. Als patiënt daar toestemming voor geeft wordt een afschrift van
het behandelplan aan de huisarts gestuurd. Tenminste na 6 weken en aan het eind van de
behandeling wordt geëvalueerd, waarbij vragenlijsten als hulpmiddel ingezet worden. Bij afsluiting
van de behandeling wordt, met toestemming van patiënt, een afsluitende brief verstuurd aan de
huisarts. Naasten kunnen worden betrokken bij de behandeling (in bijzijn van patiënt) indien patiënt
hier toestemming voor geeft. Patiënt is op de hoogte dat de indicatiestelling en voortgang van de
behandeling mogelijk met collega’s anoniem besproken wordt.
13d. De voortgang van de behandeling en begeleiding wordt in de praktijk als volgt gemonitord
(zoals voortgangsbespreking behandelplan, evaluatie, vragenlijsten, ROM):
De zorgvraag wordt altijd getypeerd met behulp van de HONOS+ en de voortgang van de
behandeling wordt regelmatig besproken met de patiënt waarbij ROM-vragenlijsten ingezet worden.
13e. Ik reflecteer periodiek en tijdig met de cliënt (en eventueel zijn naasten en/of
medebehandelaren) de voortgang, doelmatigheid en effectiviteit van de behandeling. Als
standaardperiode hanteer ik hiervoor:
6 weken- 3maanden
13f. Ik meet de tevredenheid van mijn cliënten op de volgende manier (wanneer, hoe):
Tussentijds zoals afgesproken in het behandelplan, bij evaluaties en aan het einde van de
behandeling, mondeling en middels een vragenlijst.
14. Afsluiting/nazorg
14a. Ik bespreek met de cliënt (en eventueel zijn naasten) de resultaten van de behandeling en
begeleiding en de mogelijke vervolgstappen:
Ja
14b. De verwijzer wordt hiervan door de regiebehandelaar in kennis gesteld middels een
afrondingsbrief, tenzij de cliënt hiertegen bezwaar maakt:
Ja
14c. Als een vervolgbehandeling nodig is, geef ik hierover gericht advies aan de verwijzer. Ik
informeer de vervolgbehandelaar waar nodig over het verloop van de behandeling en de behaalde
resultaten voorzien van het vervolgadvies, tenzij de cliënt hier bezwaar tegen maakt:
Ja
Omgang metcliëntgegevens
15. Omgang metcliëntgegevens
15a. Ik vraag om toestemming van de cliënt bij het delen van gegevens met niet bij de behandeling
betrokken professionals:
Ja
15b. In situaties waarin het beroepsgeheim mogelijk doorbroken wordt, gebruik ik de daartoe
geldende richtlijnen van de beroepsgroep, waaronder de meldcode kindermishandeling en
huiselijk geweld (bij conflict van plichten, vermoeden van kindermishandeling of huiselijk geweld),
het stappenplan materiële controle en ik vraag het controleplan op bij de zorgverzekeraar (bij
materiële controle):
Ja
15c. Ik gebruik de privacyverklaring als de cliënt zijn diagnose niet kenbaar wil maken aan zijn
zorgverzekeraar/NZa:
Ja
III. Ondertekening
Naam: Susan Berghs
Plaats: Eindhoven
Datum: 06-06-2025
Ik verklaar dat ik me houd aan de wettelijke kaders van mijn beroepsuitoefening,
handel conform het Landelijk kwaliteitsstatuut ggz en dat ik dit kwaliteitsstatuut
naar waarheid heb ingevuld:
ja